Vairo kolonėlių problemos: kokios jos ir kaip jos šalinamos?

Vairo kolonėlė yra svarbi automobilio dalis, kuri jungia vairą su automobilio vairavimo mechanizmu ir leidžia vairuotojui valdyti automobilio kryptį. Dauguma šiuolaikinių automobilių naudoja elektrohidraulinę arba elektrinę vairo stiprintuvų sistemą, kuri padeda vairuotojui lengviau pasukti vairą. Tačiau, vairo kolonėlė taip pat gali susidurti su įvairiomis problemomis, kurios gali pabloginti vairavimo komfortą ir saugumą. Šiame straipsnyje aptarsime dažniausias vairo kolonėlių problemas, jų priežastis ir būdus, kaip jas pašalinti.

Dažniausios vairo kolonėlių problemos

Vairo kolonėlės problemos gali pasireikšti skirtingai. Kai kurios problemos gali būti susijusios su pačia vairo kolonėle, o kitos – su kitomis vairavimo sistemos dalimis. Štai keletas dažniausių vairo kolonėlių problemų ir jų požymių:

Vairo aukščio reguliavimo funkcija neveikia. Tai yra patogi funkcija, kuri leidžia vairuotojui nustatyti vairo aukštį ir kampą pagal savo poreikius ir patogumą. Kai ši funkcija veikia, vairas gali laisvai judėti aukštyn ir žemyn arba į priekį ir atgal, bet galiausiai turi užsirakinti vietoje. Tai užtikrina, kad vairuojant vairas būtų tvirtas ir tinkamo aukščio ir kampo. Jei pastebite, kad vairas nesirakina arba juda savavališkai, tai yra rimtas įspėjamasis ženklas apie problemą su vairo kolonėle arba viena iš jos komponentų. Tokiu atveju nerekomenduojama važiuoti automobiliu, nes nestabilus vairas gali sukelti pavojų kelyje. Turėtumėte kreiptis į kvalifikuotą mechaniką, jog šis patikrintų viską kuo nuodugniau.

Garsai pasukant vairą. Tai yra dar vienas dažnas įspėjamasis ženklas apie problemą su vairo kolonėle arba jos dalimis. Jei girdite keistą krebždesį, spragtelėjimą arba smūgio garsus pasukant vairą, tai greičiausiai reiškia, kad yra kažkas negerai. Šie garsai gali ne visada būti pastovūs ir jūs galite juos pastebėti tik kartais. Tačiau, ignoruoti problemos nereikėtų, nes ji tik pablogės laikui bėgant. Turėtumėte stengtis atsiminti kokio pobūdžio garsą girdite, nes tai gali padėti nustatyti problemos priežastį. Pavyzdžiui, čiurkšlėjimo garsas dažniausiai rodo problemą su elektrohidrauliniu arba elektriniu vairo stiprintuvu, o ne su vairo kolonėle.

Sunkus arba nelygus vairo pasukimas. Šiuolaikinės vairo stiprintuvų sistemos yra sukurtos taip, kad vairavimas būtų sklandus ir lengvas. Jei pastebite, kad vairas yra sunkus arba netolygus pasukant, arba jei jaučiate vibraciją arba smūgį pasukant vairą, tai taip pat gali būti problemos su vairo kolonėle požymis. Tai gali būti sukelta dėl užterštumo arba pažeidimo viduje ties vairo kolonėlės korpusu. Taip pat gali būti gedimų su momentinio sukimo jutikliu arba kampo jutikliu, kurie yra atsakingi už elektrohidraulinio arba elektrinio vairo stiprintuvo veikimą.

Automobilio neužsivedimas. Tai yra dar viena galima problema, kuri gali būti susijusi su vairo kolonėle. Kai kurie automobiliai turi imobilizatorių sistemą, kuri neleidžia užsivesti automobiliui, jei nesutampa raktelio ir vairo kolonėlės kodai. Jei pastebite, kad automobilis neužsiveda arba užsiveda ir užgesta, tai gali reikšti, kad yra problemų su imobilizatoriaus sistema arba jos ryšiu su vairo kolonėle. Tokiu atveju turėtumėte patikrinti raktelio ir vairo kolonėlės kodavimą ir ištaisyti bet kokius gedimus.

Kaip pašalinti vairo kolonėlių problemas?

Vairo kolonėlių remontas priklauso nuo jų priežasties ir sudėtingumo. Kai kurios problemos gali būti išspręstos reguliariai prižiūrint ir valant vairo kolonėlę ir jos dalis. Pavyzdžiui, jei problema yra dėl užterštumo viduje ties vairo kolonėlės korpusu, galite pabandyti išvalyti ir sutepti vidinius žiedus ir guolius. Taip pat galite patikrinti ir priveržti visus varžtus ir tvirtinimo elementus, kurie laiko vairo kolonėlę vietoje.

Kai kurios problemos gali reikalauti keisti pažeistas arba susidėvėjusias dalis. Pavyzdžiui, jei problema yra dėl gedimo su momentinio sukimo jutikliu arba kampo jutikliu, galite pabandyti juos pakeisti naujais. Tačiau, tai gali būti sudėtinga ir brangi procedūra, todėl geriau kreiptis į profesionalų mechaniką.

Kai kurios problemos gali būti tokios rimtos, kad reikia keisti visą vairo kolonėlę. Tai yra paskutinė priemonė, kuri taikoma tik tada, kai kiti taisymo būdai nepadeda. Dėl šios remonto reikėtų kreiptis į patikimą autoservisą.