Ieškantiems vidutinio automobilio
Galvodami apie naują automobilį, paprastai stengiamės kuo geriau atsižvelgti į savo poreikius. Dažnai mums automobilio reikia tiesiog kasdieninei kelionei į darbą, tad tarsi pakaktų kažko mažo ir ekonomiško. Kita vertus, juk savaitgaliais su būriu draugų ar visa šeima mėgstame važiuoti į gamtą ar sodybą, tad norime jau erdvaus ir patogaus automobilio. Jei mėgstame ilgas keliones į užsienį, neišvengiamai akys skelbimuose ieškos ir galingesnių, gerą garso izoliaciją turinčių mašinų. Na žinoma, visada yra ir tokių pirkėjų, kuriems pirmoje vietoje yra tai, kaip jie su tuo automobiliu pasirodys draugams. Tad nors poreikius gan dažnai pavyksta atskirti ir suvokti, kad mums reikia arba tikrai mažo automobilio, arba tikrai didelio ir erdvaus, dažniausiai vis tik perkame kažką per vidurį. Galbūt todėl būtent vidutinio hečbekai bei sedanai ir vyrauja tiek Lietuvos, tiek ir viso pasaulio keliuose. Ar tai būtų Toyota Auris, ar kur kas populiaresnė Corolla, ar kokie nors vokiški automobiliai – būtent vidutinio dydžio ir parduodama daugiausiai.
Nors situacija ir yra gana keista ir, atrodytų, ne pati protingiausia, tačiau taip vis tik yra. Tačiau kalbant apie universalumo pritaikymą renkantis automobilio dydį, kaip ir bet ką kitą, galioja taisyklė, jog tas, kas tinka viskam, netinka niekam. Taip ir šiuo atveju. Jei daugiau negu devyniasdešimt procentų jūsų nuvažiuojamo kelio sudaro kelionė į darbą ir namo, kuomet važiuojate vienas ar dviese, jums puikiai pakaktų ir visai mažų miesto automobilių. Jie būtų ekonomiškesni, manevringesni, galų gale ir Toyota Aygo kainuoja kur kas pigiau už erdvų, patogų, tačiau turinti universalumo minusus Toyota Auris modelį. Toks pasirinkimas „per vidurį“ nepasiteisina ir tuomet, kuomet jums tikrai reikia erdvaus automobilio ar ilgus metus trunkančioms statyboms, ar didelei šeimynai, ar pomėgiui važinėti į sodą ir vežioti kalnus daržovių. Šioje vietoje tikrai patogiau būtų koks nors minivenas, universalas ar net šioks toks visureigis. Tačiau svarstant apie tokius, dažniausiai lemiamą žodį taria ekonomiškumo argumentas.
Būtent ekonomijos paieškos dažniausiai ir nulemia vidutinio dydžio automobilio pasirinkimą ir tiems, kuriems realiai pakaktų mažo, ir tiems, kuriems tikrai patogiau būtų didesnis bei erdvesnis. Pirmuoju atveju atrodo, kad labai jau nežymus tas skirtumas tarp mažo ir didesnio automobilio, tad kodėl gi neturėjus kur kas patogesnio, erdvesnio. Antru atveju tas pats mažas skirtumas jau patampa dideliu ir lemiamu, galų gale prisimenamas ir manevringumas bei vairavimo patogumas. Turbūt būtent todėl pasaulyje vidutinio dydžio automobiliai, tokie kaip Toyota Auris, ir yra populiariausi.