Individualios veiklos apskaita yra bene lengviausia iš visų

euro zenklasKetinate užsiimti individualia veikla, bet labai gąsdina apskaitos tvarkymas? Jums reikia žinoti tik tai, kad individualios veiklos apskaita yra bene pati lengviausia. Ten nurodomos tik sumos ir valiuta, o toliau visą kitą informaciją turite pildyti vadovaujantis nurodymais, kurie yra pateikiami mokesčių inspekcijos informaciniame skyrelyje. Kiekvienas individualios veiklos vykdytojas turi išrašyti sąskaitas, o taip pat jam būtina vesti apskaitos žurnale, kuriame tos sąskaitos būtų registruojamos pagal tvarka. Žinoma, apskaitos žurnale turi būti vedama informacija ne tik apie pajamas, bet ir išlaidas. Taipogi reikia žinoti, kad neretai prekyboje tenka daryti inventorizaciją. Ji atliekama kasmet, jeigu lieka kažkoks prekių liktus, kurios nepavyko parduoti.

Išrašant sąskaitas faktūras, ypač svarbu pabrėžti, kad jose turi būti nurodoma informacija pagal tam tirus reikalavimus. Svarbiausia yra nurodyti savo rekvizitus t.y. paslaugų teikėjo arba prekių pardavėjo. Kliento duomenys nurodomi tik tuo atveju, jeigu jis pageidauja sąskaitos faktūros. Aiškiau kalbant, sąskaitą faktūrą išrašyti turite tik kliento pageidavimu, o jeigu jis jos nereikalauja, tuomet naudojate duomenis, kurie nurodyti banko sąskaitos išraše. Registruojant sąskaitas faktūras, kuriose nėra pakankamos informacijos apie pirkėją ar paslaugų užsakovą tiesiog patartina tokių sąskaitų apskritai neišrašinėti. Jums geriausia būtų registruoti sąskaitos išrašą, kuris nurodytas el. bankininkystės sistemoje. Nurodote tos išrašo duomenis ir pabrėžiate kiek pajamų gavote specialiame laukelyje.

Kalbant apie pajamų ir išlaidų informacijos nurodymą, būtina žinoti, kad viskas turi būti rašoma euro valiuta. Sumą konvertuojate į eurus, jeigu apmokėjimas gautas kita valiuta. Pajamų arba išlaidų laukelyje rašoma tik pajamų sumas – euro ženklas ar trumpinimas nerašomas, nes jis nurodomas grafoje prie informacijos.

Kas liečia kitų dokumentų pildymą, būtina žinoti, kad individualioje veikloje tenka vadovautis laisvomis formomis. Tai reiškia, kad net ir inventorizacijos aktus kiekvienas individualios veiklos vykdytojas gali surašyti savarankiškai. Svarbiausia yra tai, kad iš tokių dokumentų būtų galima viską lengvai suprasti. Inventorizacija atliekama tais atvejais, kuomet neišparduodamas turimas prekių likutis. Tiesiog tas likutis perkeliamas į kitus metus ir tiek.